راهنمای خرید بهترین بالش طبی برای بهبود خواب و درمان گردن درد

مدیریت نوین مدیکال
28 دی 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
راهنمای خرید بهترین بالش طبی

هیچ چیز خوشایندتر و لذت‌بخش‌تر از این نیست که در پایان یک روز شلوغ و خسته کننده سرتان را روی یک بالش نرم و راحت بگذارید! بله؛ خواب راحت، پایان دلپذیری برای یک روز پر از کار و دوندگی است. اما آیا اصلا به نوع بالشی که استفاده می‌کنید و تاثیر آن در خواب شبانه و سلامت گردن توجه کرده‌اید؟ آیا مطمئن هستید که بالش فعلی‌تان برای شما بهترین است؟

اگر گردن درد دارید یا با گردن خشک و سفت از خواب بیدار می‌شوید، ممکن است مشکل از بالش‌تان باشد. واقعیت این است که بالش تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت خواب شما دارد. یک بالش طبی مناسب، کمک می‌کند که بهتر بخوابید و صبح با احساس بهتری از خواب بیدار شوید. اما بهترین بالش طبی برای خواب یا بالش مناسب برای گردن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ بهترین برند بالش طبی کدام است؟ پاسخ این سوالات را در مقاله حاضر خواهید یافت!

برای خرید بهترین بالش طبی برای خواب چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

غالب افراد تصور می‌کنند که هر چه بالش نرم‌تر باشد، راحتتر و مناسب‌تر است. در حالی که ممکن است در کوتاه مدت از خوابیدن روی یک بالش نرم لذت ببرید، استفاده طولانی مدت از چنین محصولی می‌تواند منجر به مشکلات جدی شود. نکات زیر برای خرید بالش طبی به شما کمک می‌کنند که بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید تا هم خواب آرام را تجربه کنید هم از درد گردن دور بمانید!

بهترین بالش طبی

۱. شکل مناسبی از بالش طبی را پیدا کنید

  • اگر به پشت می‌خوابید، به دنبال بالشی با انحنای مهره‌های گردنی باشید، به این معنا که زیر گردن‌تان کمی برآمدگی وجود دارد و قسمت صاف‌تر بالش برای سرتان است. بالش طبی هوشمند مدل پروانه نمونه خوبی از این شکل بالش است.
  • اگر به پهلو می‌خوابید، به یک بالش که فقط کمی بلندتر از سطح زمین باشد، نیاز دارید تا سرتان در راستای ستون فقرات‌تان بماند. همچنین ممکن است بالشی با برآمدگی زیر گردن‌ بخواهید تا این عضو حساس حمایت شود و آرامش بیشتری داشته باشد. بالش طبی هوشمند مدل کلاسیک می‌تواند برای شما مناسب باشد.
  • اگر روی شکم می‌خوابید، به طور کامل از بالش صرف نظر کنید و مستقیماً روی تشک دراز بکشید!

۲. سفر را فراموش نکنید

  •  اگر بالش طبی مناسبی برای خواب در خانه دارید، وقتی در جاده یا در پرواز هستید چه اتفاقی می‌افتد؟ یک بالش مسافرتی U شکل یا بالش دور گردنی مموری فوم می‌تواند سر و گردن را در حالتی نگه دارد که به راحتی به خواب بروید.

۳. هنگام خرید بهترین بالش طبی برای خواب، مواد بالش را بررسی کنید

موادی که بالش با آن پر می‌شود، بیشتر ترجیح شخصی است، بنابراین خودتان باید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مناسب است. در حال حاضر بالش‌ها با پلی استر، مموری فوم، الیاف لاتکس، پر، گندم سیاه، آب و .. پر می‌شوند. در میان تمام موادی که برای پر کردن بالش‌ها استفاده می‌شود، دو دسته اصلی پلی استر و مموی فرم هستند:

  • بالش‌های مموری فوم: این دسته از بالش‌های طبی طرفداران زیادی دارند. مموری فوم غیر سمی و بی خطر است. بالش‌های مموری فوم به طور طبیعی ضد حساسیت هستند و از رشد میکروب‌، کپک، قارچ و کنه‌های گرد و غبار جلوگیری می‌کنند. این یک مزیت برای افرادی است که به کنه‌های گرد و غبار، پر یا سایر مواد طبیعی بالش حساسیت دارند. مموری فوم به شکل سر و گردن شما درمی‌آید و شکل خود را حفظ می‌کند. همچنین از ‌وضعیت خواب دلخواه شما پشتیبانی می‌کند و فشار روی گردن و ستون فقرات را کاهش می‌دهد. بالش مموری فوم همچنین می‌تواند به کاهش فشار روی نقاط فشار در سر و گردن و کاهش درد کمک کند.
  • بالش‌های پلی استر برای کسانی که بودجه کمی برای خرید بالش طبی دارند مناسب است. نرمی و راحتی این بالش‌ها باعث شده که به یکی از رایج‌ترین انواع بالش تبدیل شوند. بد نیست بدانید که این نوع بالش دوام خیلی بالایی ندارد و ممکن است لازم شود زود به زود سراغ خرید یک بالش جدید بروید!

۴. به ارتفاع بالش توجه کنید

  • اگر درد گردن دارید، یک بالش نسبتا کوتاه ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد. در یک مطالعه معلوم شد، بالش‌های بلندتر فشار را روی نقطه‌ای که سر و گردن به هم می‌پیوندند افزایش می‌دهند، چرا که سر با ستون فقرات در یک راستا قرار نمی‌گیرد. اگر گردن شما تمام شب در این زاویه بماند، ممکن است بعد از بیدار شدن درد و سفتی گردن را تجربه کنید.

تفاوت بالش معمولی با بالش هوشمند

خرید بهترین برند بالش طبی برای گردن درد

همه ما هنگام خرید برخی فاکتورهای مهم را مد نظر داریم و سطح مشخصی از دقت را به خرج می‌دهیم. با این حال در خرید تجهیزات پزشکی، دقت زیاد و همین طور مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی محصولات طبی و بهداشتی اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند. طبیعی است که در کنار مواردی که بالاتر عنوان شد، برند بالش طبی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. به هر روی، برخی از برندها محصولات باکیفت‌تری تولید کرده و رضایت بیشتری را در مصرف کنندگان بالش طبی ایجاد کرده‌اند.

در میان برندهای متفاوت تولید کننده انواع بالش طبی و بالش‌های دور گردنی، برندهای خارجی امسیگ (Emsig)، هوشمند، ورنا (Verna) و …. برخی از برترین‌ها هستند. با این حال به طور کلی باید بگویم که اگر به دنبال بهترین مارک بالش طبی برای گردن درد هستید، برندهای زیادی در سطح بالایی از راحتی و کیفیت قرار دارند و شما باید با توجه به بودجه خود یکی را انتخاب کنید.

برخی از بهترین بالش‌های طبی برای گردن درد

چنانچه گفتیم نوع و شکل بالش تاثیر بسزایی روی کیفیت خواب و درد گردن دارد. برخی از بهترین بالش‌هایی که می‌توانید برای بهبود درد گردن و داشتن خواب بهتر استفاده کنید به قرار زیر هستند:

۱. بالش طبی لبه منحنی ارگونومیک امسیگ مدل  PL78

این بالش که تحت لیسانس کشور آلمان تولید شده است برای کسانی که از درد گردن و فشار روی مهره‌های گردن رنج می‌برند بسیار ایده‌آل است. بالش طبی لبه منحنی امسیگ مدل pl78 کاملا از سر و گردن کاربر حمایت می‌کند. به علاوه قابلیت گردش هوا دارد و روکش آن نیز از جنس کتان پنبه است.

بالش طبی لبه منحنی ارگونومیک امسیگ مدل  PL78

۲. بالش طبی امسیگ مدل PL76

این بالش هم مثل مدل قبلی قابلیت گردش هوا دارد و از جنس مموری فوم محبوب است. امسیگ مدل PL76 به سبب اینکه ارتفاع کوتاهی دارد برای کسانی که می‌خواهند سطح سر و بدن‌شان نسبتا یکسان باشد بسیار ایده‌آل تلقی می‌شود. امسیگ در میان بهترین برندهای بالش طبی قرار دارد و این محصول آن یکی از بهترین‌هاست.

بالش طبی امسیگ مدل PL76

۳. بالش مموری فوم طبی امسیگ مدل PL73 لارج

این بالش از برند امسیگ لبه برجسته‌ای دارد و از این رو برای افراد دارای گردن درد گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. اگر به دنبال بهتری مدل و مارک بالش طبی برای گردن درد هستید، مموری فوم مدل PL73 لارج قطعا باید یکی از گزینه‌های شما باشد.

بالش مموری فوم طبی امسیگ مدل PL73 لارج

۴. بالش طبی هوشمند مدل موج شیاردار

این بالش که تولید شرکت پولی اوره تان ایران است یکی از بهترین بالش‌های طبی تلقی می‌شود. بالش هوشمند مدل موج شیاردار به دلیل شیارهای گردش هوایی که دارد، برای افرادی مناسب است که در هنگام خواب تعریق زیادی دارند.

بالش طبی هوشمند مدل موج شیاردار

۵. بالش دورگردنی مموری فوم امسیگ مدل MF12

دارای روکش ضد حساسیت و پرشده با مموری فوم، این بالش دورگردنی یکی از بهترین گزینه‌ها برای فرادی است که مدام در سفر هستند. به ویژه که این بالش برند خوبی هم دارد. شاید امسیگ بهترین مارک بالش طبی برای گردن درد نباشد ولی قطعا یکی از بهترین‌هاست. بد نیست بدانید دورگردنی مموری فوم امسیگ مدل MF12 برای جلوگیری ازدیسک و آرتروز عالی عمل می‌کند.

کلام پایانی

بسیاری از آدم‌ها به نوع و کیفیت بالش خود اهمیت زیادی نمی‌دهند. در حالی که بالش مستقیما با کیفیت خواب شما مرتبط است و سپری کردن یک شب خوب و آرام قطعا تاثیر بسزایی بر میزان آرامش و کارآمدی شما در طول روز دارد. از این رو توصیه می‌شود برای بهبود درد گردن، پیشگیری از بروز مشکلات گردن و از همه مهم‌تر داشتن خوابی آرام و راحت، بالش مناسبی را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.